Kontaktuppgifter
Postadress
Riksdagens justitieombudsman
00102 Riksdagen
Besöksadress
Justitieombudsmannens kansli
Arkadiagatan 3,
Helsingfors 10.
Kansliet finns i riksdagens tillbyggnad, alltså Lilla parlamentet.
Kansliet är öppet måndag-fredag
klockan 9-16.
Telefon
Behöver du hjälp med ditt klagomål?
Ring numret 09 4321 (riksdagens växel)
E-post
[email protected]
Skyddad e-post
Du ska använda skyddad e-post när du skickar ett meddelande som innehåller konfidentiell eller annars hemlig information.
Den skyddade e-posten finns på adressen:
https://turvaviesti.eduskunta.fi/?lang=sv.
Kom ihåg att skriva mottagaren (på finska): [email protected]
i mottagarfältet.
Fax
09 432 2268
Webbsidor
www.ombudsman.fi
Om du redan har lämnat in ett klagomål kan du ringa och fråga om behandlingen.
Då ska du ringa till registratorskontoret.
Numret är 09 432 3381.
Om du vill veta mer om riksdagen justitieombudsman kan du ringa till JO:s informatör.
Numret är 09 432 3352.